ליאור לוי, מייסד ומנכ"ל פרולוג'יק, מהחברות הצומחות היום בשוק ה-IT הישראלי, אומר כי ”למרות שקיים הייפ אדיר סביב הענן, עדיין הארגונים בישראל והרגולציה זהירים ביותר באימוץ טכנולוגיות ענן. התוצאה - אנחנו מצויים בעיצומו של עשור היברידי" º סיפורה של חברה צעירה שגדלה ונכנסה למגרשם של הגדולים, ומאמינה שסוד ההצלחה הוא ביכולת לייצר פשטות
יעקב אברמוביץ
ליאור לוי מנכ"ל ומייסד פרולוג'יק
צילומים: נדב כהן יונתן
”בפגישה עם אחת המנמ"ריות המובילות במשק היא אמרה לי משפט שנחקק במוחי – יותר קשה לייצר תקשורת בין אנשים מאשר בין מכונות. המשפט הזה מייצג לדעתי את העולם בו חיים המנמ"רים ומנהלי הטכנולוגיה בארגונים, ושניתן לסכמו במילה אחת – מורכבות. מורכבות של הטכנולוגיה, מורכבות של הרגולציה, מורכבות של דרישות המשתמשים העסקיים, מורכבות בגיוס והעסקה של כוח אדם מוכשר ומיומן, מורכבות של איומי הסייבר, מורכבות בהקצאת תקציבי מחשוב נאותים, מורכבות של הגירת הארגון לעידן הדיגיטל, ומורכבות של תקשורת בין אנשים – הן בתוך גופי המחשוב הארגוניים, הן בתוך הארגון בדיאלוג עם המשתמשים, והן בעבודה השוטפת עם ספקיות הטכנולוגיה. המנמ"רים צמאים לפתרונות, וזו בדיוק המומחיות שפיתחנו – לספק להם ולמנהלי המחשוב בארגונים תנאים של פשטות בעולם רווי מורכבויות", כך אמר ליאור לוי, מנכ"ל ומייסד פרולוג'יק (,(Prologic מהחברות הצומחות כיום בשוק ה-IT הישראלי. ”הנטייה שלנו ליצור פשטות ולפתרון בעיות", אמר לוי, ”נטועה עמוק ב-DNA שלנו, וזה בפירוש אחד הגורמים שבתקופה קצרה יחסית של קצת יותר מעשור הפך אותנו מחברה צעירה וקטנה, לחברה גדולה ויציבה, בעלת טביעת אצבע בשוק ה-IT הישראלי, עם מוטת השפעה הולכת וגדלה, שחקנית בעלת נוכחות בליגת העל של ספקיות הטכנולוגיה המובילות את שוק הIT- הישראלי. עם למעלה מ-200 עובדים המצויים ביחידות המחשוב במגוון רחב של ארגוני אנטרפרייז ומשרדי ממשלה, וגידול של עשרות אחוזים במצבת כוח האדם שלנו משנה לשנה, אנחנו בפירוש מרגישים שהשוק מגיב אלינו בחיוב, ומסכים עם הערכים שאנו מיישמים בפעילות שלנו." החברה, אמר מייסדה, ”נוסדה במאי ,2007 ומאז היא עשתה כברת דרך משמעותית. אחד הסימנים שעלינו על דרך המלך של עולם ה-IT הישראלי, הייתה כאשר שנה שעברה, בעודנו מציינים עשור להקמת החברה, זכינו במכרז חשכ"ל לאספקת כוח אדם טכנולוגי מיומן למשרדי הממשלה ויחידות הסמך הממשלתיות. ביצענו השקעה גדולה כדי להגיע לבשלות הנדרשת לזכות במכרז הממשלתי המאוד יוקרתי, אבל היום ממרחק של שנה, אני יכול לומר שההשקעה השתלמה ואנחנו רואים היום עשרות עובדי פרולוג'יק הנמצאים היום במשרדי הממשלה השונים, והביקושים רק גדלים".
שלושה תחומי פעילות משרדי החברה נמצאים בפארק אפק שבראש העין. החברה פעילה כיום בשלושה עולמות מרכזיים. האחד, מתן שירותי מיקור חוץ, שירותים מקצועיים, יועצים והטמעת מערכות בתחומי התוכנה, פיתוח – DevOps ו-,Full Stack תשתיות, בסיסי נתונים, ביג דאטה, ענן, תקשורת, סייבר – אבטחת מידע, מערכות אפליקטיביות ובדיקות. החברה מספקת כוח אדם טכנולוגי לארגוני אנטרפרייז וארגוני SMB מהמגזר העסקי והממשלתי. על לקוחות החברה נמנים ארגונים ממגוון תחומים – טלקום, תקשורת, פיננסים, ביטוח, בנקאות, הייטק, בריאות, תשתיות, משרדי ממשלה, ועוד. התחום השני בו פעילה החברה הוא במתן חליפה מותאמת לסטארט אפים בתחום של אאוטסורסינג לתחום הגיוס. פעילות זו נועדה לאפשר לסטארט אפים להתרכז בליבת הפעילות שלהם, ולהיעזר בשירותי גיוס כוח אדם טכנולוגי אותם מציעה פרולוג'יק. לצורך כך מפעילה החברה צוות של מגייסים ומגייסות בעלי התמחות ספציפית בצרכים המיוחדים של מגזר הסטארט אפים, והם נעזרים בטכנולוגיות מתקדמות – מבוססות מאגרים שמקורם ברשתות החברתיות - כדי לאתר את האדם המתאים והמיומן ביותר לטובת תפקיד כזה או אחר. התחום השלישי בו החברה פעילה נוגע בייצוג בישראל של חברות טכנולוגיה גלובליות, דוגמת: פתרונות ,SolarWinds הכוללים חבילה לניהול, ניטור ואבטחה של תשתיות ה-IT והאפליקציות הארגוניות; פתרונות IDERA לניהול, ניטור, גיבוי ואבטחה של בסיסי נתונים; ivanti המספקת פתרונות להפצה וניהול של אבטחת מידע; NetFort המספקת פתרונות לנראות והגנת הרשת הארגונית; ועוד.
"הנטייה שלנו ליצור פשטות ולפתרון בעיות נטועה עמוק בDNA- של פרולוג'יק. זה בפירוש אחד הגורמים שבתקופה קצרה יחסית של קצת יותר מעשור הפך אותנו מחברה צעירה וקטנה, לחברה גדולה ויציבה, בעלת טביעת אצבע בשוק ה-IT הישראלי, עם מוטת השפעה הולכת וגדלה"
אתגרי העידן ההיברידי ”אחד הטרנדים המדוברים בשנים האחרונות הוא של ההגירה לענן. אנחנו רואים את הגידולים המרשימים מרבעון לרבעון שמציגות ענקיות הענן - דוגמת אמזון, גוגל או מיקרוסופט – וזה ברור שהענן נכנס למיינסטרים של עולם ה-."IT אלא, סייג לוי, ”למרות זאת, הדרך לענן מתנהלת בעצלתיים, ובישראל על אחת כמה וכמה. אנחנו רואים שארגונים בישראל זהירים בהעברה של מערכות הליבה שלהם לענן, בין אם מפני שמדובר ברגולציה שמקשה על תהליכים אלו, או מפני שהארגון עצמו זהיר ונוקט בשמרנות יתר. מנמ"רים עדיין מעדיפים שמידע קריטי לארגון ולפעילותו הסדירה יהיה בהישג ידם, ולא מרחף בענן הציבורי." התוצאה, מסביר לוי, ”היא שאנחנו מקבלים ופועלים בסביבת IT היברידית, כזו המשלבת בין תשתיות ומערכות הנמצאות בדטה סנטר הארגוני, לצד מערכות שנמצאות בענן. הערכות המומחים מדברות על כך שלכול הפחות בעשור הקרוב אנחנו נמשיך לראות את הענן ואת הדטה סנטר מתקיימים יחדיו בסביבה היברידית, אלא שהסביבה הזו אינה נקייה מקשיים ומאתגרים". לוי ציטט מחקר של ,SolarWinds שהתפרסם באפריל השנה, ”לפיו 58% ממקצועני ה-IT בארגוני אנטרפרייז בארה"ב ציינו את הקשיים של יישום סביבה היברידית, פריסתה, תחזוקה שלה ושמירה על רמת ביצועים נאותה". ”אנחנו רואים את המורכבויות והאתגרים של העידן ההיברידי מגיעים היישר לטיפולו של המנמ"ר", אמר לוי, ”כאשר מערכות ה-IT לא עובדות בצורה רציפה, או בצורה אופטימלית, הדבר משבש את הפעילות הסדירה של הארגון. צריך להבין, למשתמשי הארגון – בין אם מדובר בעובדים בתוך הארגון, או ספקים ולקוחות מחוצה לו – יש דרישה חד משמעית לקבל מערכות זמינות ,24/7 ללא תקלות או עיכובים. כול פגיעה ברציפות העבודה, או האטה של המערכות, מגיעה מיידית לטיפולו הדחוף של המנמ"ר".
ניטור אפקטיבי ואוטומטי לוי הסביר, ”עלה הצורך של הארגון לבצע ניטור אפקטיבי, אוטומטי ופרואקטיבי לאפליקציות הארגוניות ולתשתיות ה-.IT ניטור כזה הוא מרכיב נחוץ ביכולת של יחידות מחשוב וטכנולוגיה לספק זמינות מסביב לשעון של מערכות ה-IT הארגוניות. מסיבות שונות, בעיקר הרגלים ישנים או חוסר מודעות מספקת, ארגונים מבצעים ניטור נפרד לסביבות הדטה סנטר ולסביבות הענן. המציאות מלמדת שניטור אפקטיבי חייב להיות מסביב לשעון, והוא חייב להיות אחוד – לכול הסביבות הארגוניות – און פרמיס או בענן. נדרש קונסול מרכזי ממנו ניתן לקבל תמונה מלאה על המתרחש ברשת הארגונית מקצה לקצה. רק בדרך זו ניתן להבטיח יציבות וזמינות של המערכות – בדגש על מניעה וסיכול של תקלות – עוד לפני שהן משפיעות על הפעילות העסקית של הארגון, המשתמשים או הלקוחות שלו". ”זהו התחום בו פעילה – SolarWinds ספקית של פתרונות לניהול, ניטור ואבטחה של תשתיות הIT- הארגוניות, אותה אנו מייצגים בבלעדיות בשוק הישראלי", אמר לוי, SolarWinds” הפכה בשנים האחרונות לסטנדרט בשוק הישראלי, עם מערך מסועף של אינטגרטורים ומיישמים הפעילים הן בעולמות ביצוע הפרויקטים, והן בעולמות השירות והתחזוקה של הסוויטה. אחד הגורמים להצלחה בישראל הוא הדגש שאנו מקבלים במטה האזורי של החברה באירלנד, כולל ביקורים סדירים שלהם בארץ ושלנו במשרדי החברה באירלנד. דרך אגב, ההצלחה הטכנולוגית העולמית של SolarWinds מתורגמת גם להצלחה עסקית – והחברה עומדת בימים אלה לפני הנפקה בנאסדאק בשווי של למעלה מ-4.8 מיליארד דולרים". ”גורם נוסף להצלחת SolarWinds בישראל הוא אלמנט הפשטות", ציין לוי, ”מדובר בסוויטה של פתרונות מקיפה ואיכותית, אך היא כזו ששמה במרכז את הפשטות של השימוש, היעילות ומחיר סביר. לערכים הללו, כאשר הם מגובים במציאות, יש ביקוש בשוק ה-IT הארגוני, הן בעולם והן בישראל. היקפי הפעילות של SolarWinds גדלים בעשרות אחוזים משנה לשנה, כאשר ארגונים חדשים מצטרפים לקהל הלקוחות של פתרונות החברה, לצד כאלו ותיקים שמחדשים את הרישוי ומשדרגים גרסאות כך שיתאימו למציאות הIT- המתעדכנת". ”מלבד ,"SolarWinds ציין לוי, ”פרולוגי'ק פיתחה בשנים האחרונות את תחום הייצוג של ספקיות טכנולוגיה גלובליות בישראל. הקמנו רשת עניפה של קשרים – הן עם מקבלי ההחלטות בארגונים, ובקרב האינטגרטורים המובילים בשוק הישראלי, והתוצאה היא גידול משמעותי במספר חברות הטכנולוגיה העולמיות שאנו מייצגים היום בישראל. הנטייה שלנו היא לחפש פתרונות שיהיו מצד אחד ,best of breed אבל באותה עת שיספקו גם את הערכים של פשטות, יעילות ומחיר סביר. עיקר הפעילות שלנו היא בייצוג של חברות עולמיות הפעילות בתחומים של תשתיות, נתונים ואבטחת מידע".
הלקוח במרכז – העובד במרכז התחום שתרם לגידול המשמעותי בהיקף כוח האדם של פרולוגי'ק הוא זה של השירותים המקצועיים, הכולל אספקת כוח אדם טכנולוגי מיומן ויועצים טכנולוגיים לארגונים מקשת רחבה של סקטורים ופעילויות. ”אנחנו יודעים לדבר במונחי הצרכים של ארגון אנטרפרייז גדול, ובאותו הזמן גם בשפה וברוח של חברת סטארט אפ צעירה", אמר לוי, ”אבל אני חושב שאחד המבדלים המרכזיים שלנו בשוק נובע מהגישה שלנו. מדובר בגישה ששמה במרכז הן את העובדים שלנו והן את הלקוחות שלנו. אנחנו מכירים בעובדים שלנו כמנוע הצמיחה המרכזי שלנו. אנחנו מגייסים מקצועני טכנולוגיה, אבל באותה עת הם גם יהיו שירותיים, חרוצים, אכפתיים ושחקני צוות." ”ארגונים אומרים לנו תביאו לנו עוד עובדים כאלה", מוסיף לוי, ”ואנחנו מאמינים שעובדים כמו אלו שנמצאים איתנו נוכל להביא מרשת ההיכרויות והחברויות שלהם עצמם, זו הסיבה שאנחנו מבצעים באופן קבוע קמפיינים של ’חבר מביא חבר', ומתגמלים בצורה נדיבה את העובדים שפעילים בצורה אקטיבית בפעילות הגיוס שלנו. עובדים נשארים איתנו בממוצע מעל 5 שנים, והסיבה היא שאנחנו משתדלים עבורם, גם בהקשר של התאמת העובד למקום ולתפקיד הכי מתאים עבורו, כזה שיתגמל אותו, אך גם ייתן לו אתגר ועניין. הסיבה הנוספת היא הזמינות ותשומת הלב שניתן לכול עובד או עובדת, הן בשגרה, אך גם בשמחות או להבדיל ברגעי העצב". הלקוחות, מציין לוי, ”יודעים להעריך אותנו בגלל השירותיות, הזמינות, והמענה המהיר שאנו מספקים. אנחנו דוגלים בשיטת ,Full Best Effort שהמשמעות שלה שאם אנחנו מקבלים משימה מלקוח, אנחנו מתמקדים בה ולא מרפים עד לסיומה. לשים את הלקוח במרכז זה גם אומר שלקוח גדול או לקוח קטן יקבלו יחס דומה, כבר ראינו ארגונים קטנים שהפכו לגדולים, ואנחנו זכינו לגדול יחד איתם. אנחנו גם מגלים מוכנות לפעול במודלים עסקיים מגוונים, איננו מקובעים על שיטה מסוימת, או מבקשים מהלקוח שיתאים את עצמו לשיטת העבודה המועדפת עלינו. אנחנו תמיד נהיה פתוחים לרעיונות חדשים, או למודלים חדשים ויצירתיים".
ניסיון ואיכות לדברי לוי, ”פרולוג'יק היום נמצאת במקום אידיאלי כדי להמשיך את מסע הגידול שלה. מצד אחד, מנמ"רים הולכים לאיבוד מול ספקיות הטכנולוגיה הגדולות מדי – התקורות שלהן גבוהות מדי, האיכות לא תמיד מצדיקה את המחירים, ורמת השירותיות פעמים רבות
,SolarWinds" אותה פרולוג'יק מייצגת בבלעדיות בישראל, הפכה בשנים האחרונות לסטנדרט בשוק המקומי, עם מערך מסועף של אינטגרטורים ומיישמים הפעילים הן בעולמות ביצוע הפרויקטים, והן בעולמות השירות והתחזוקה של הסוויטה. למעשה, אנחנו עדים לגידול מדי שנה של עשרות אחוזים בהיקפי הפעילות של SolarWinds בישראל"