מנהלי תשתיות בכול העולם מכירים את הפרדוקס הזה היטב על בשרם. מצד אחד סביבת ה-IT הופכת מורכבת משנה לשנה, מורכבות ממאגר לא נגמר של תשתיות און פרמיס, היברידיות, או multi cloud. מצד שני, קיים צורך לשמור על ביצועי שיא של המערכות והאפליקציות, כי בסוף 2020 לאף אחד כבר אין סלחנות על אי זמינות של מערכות – מאיש המכירות ועד למנכ"ל. מצד שלישי, ארגונים מקטינים הוצאות – בין אם מדובר על מחסור בתקנים של מקצועני IT או על קיצוץ בתקציבי המחשוב, המגמה היא של הגדלת המשימות אל מול הגבלה של ההוצאות.
תחושות אלו מגובות במחקרי עומק שמתבצעות בתעשייה. דוגמא למחקר כזה ביצעה חברת SolarWinds, המתמחה בעולמות ניהול, ניטור ואבטחה של תשתיות המחשוב הארגוניות. בסקר של החברה שהתפרסם מוקדם יותר השנה עולה כי מורכבות ה-IT היוותה בעיה קריטית בקרב 14% מהארגונים בשנת 2014, וזו גדלה לכדי 21% בשנת 2019. בנוסף, מגבלות תקציביות היוו שנה שעברה עבור 24% מהארגונים בעיה קריטית לתפקוד מערך ה-IT שלהם. המספרים מדברים בעד עצמם. ארגונים נסמכים יותר על תשתיות המחשוב המחשוב שלהם, אלא שאלו הופכות מורכבות מצד אחד, ונדרש להפעילן במציאות תקציבית מצמצמת.
אם כך, מה נדרש מארגונים לקחת בחשבון כאשר הם מגיעים לבחור ספקית של פתרון לניהול תשתיות המחשוב?
-
ארכיטקטורה גמישה – הארגון שלך בנה סביבות מחשוב מורכבות, ואתה צריך מערכת בעלת ארכיטקטורה אג'ילית שתתמוך בכיסוי מיטבי של כלל הסביבות. לא משנה אם הרשת שלך פרוסה ב-און פרמיס, בענן, או בשילוב ביניהם; לא משנה אם הרשת שלך מרוכזת במטה אחד, או שיש לארגון סניפים, בין אם העובדים שלך מתחברים לרשת מביתם או ממדינות זרות. אתה זקוק למערכת שתספק לך עיניים בכול מקום, ותנגיש לך את המידע בצורה אחודה, מלאה וברורה לקונסול מרכזי אחד.
-
פשטות תפעולית – נדבך נוסף וקריטי הוא נוחות ופשטות השימוש בפתרון. כיום ארגונים רבים מחזיקים מספר מערכות ניטור וניהול של התשתיות שלהם, כשכול מערכת פועלת כמו silo ועובדת מול פלח אחר של מערך המחשוב הארגוני. המציאות הזו התאימה אולי לעשור או שניים הקודמים. היא כבר אינה מתאימה לעידן הנוכחי, כשנדרש לזהות תקלה ברשת הארגונית במהירות ובאלגנטיות, ולמנוע דאון טיים של המערכות. זה מחייב את הארגון לבחור במערכת שיכולה לנטר את מערך המחשוב הארגוני לאורכו ולרוחבו, לעשות זאת עם מערכת שרואה את המשתמש במרכז, ומתאימה את עצמה לדרישות מקצועני ה-IT, ולא הפוך – מטילה עוד נטל על אנשי ה-IT העמוסים לעייפה גם כך.
-
תמיכה רחבה – בחירה בפתרון לא תהיה רק על בסיס המצוינות הטכנולוגית, אלא היא צריכה להיות מבוססת גם על יכולות האקוסיסטם שנבנה סביב הפתרון. ככול שיש יותר אינטגרטורים, ככול שיש יותר מקצוענים המתמחים בפתרון, כך הארגון שלך יכול להיות שקט ובטוח שעלויות ההטמעה והתפעול השוטף יהיו אטרקטיביים, ובמקרה של תקלה או בעיה יהיה לך למי לפנות. זהו נדבך חשוב במיוחד בתקופת הקורונה, כאשר אנשי מקצוע מחו"ל אינם נגישים להגעה פיסית כמו בעבר, וקיימת העדפה למומחים שנמצאים וזמינים כאן בישראל.
-
הכרה בינ"ל – הפתרון שהארגון שלך זקוק לו צריך להיות כזה שארגונים מכול הגדלים בחרו בו, בין אם מדובר במשרדי ממשלה, מערכות ביטחון, בנקים ומוסדות פיננסיים, אקדמיה, בתי חולים וקופות חולים, חברות ביטוח, חברות הייטק, וכלה בסטארט אפים וחברות במגזר ה-SMB. בנוסף, הכרה בינ"ל היא גם הכרה של חברות המחקר הבינ"ל (דוגמת גרטנר ו-IDC) בפתרון, ומיקום גבוה שלו במחקרי השוק שהן מבצעות.
-
מחיר אטרקטיבי – אחרונה חביבה היא סוגיית המחיר. מדובר בתנאי חשוב לכול זמן ועת, אך נכון במיוחד בימים אלה. הפתרון שהארגון שלך זקוק לו צריך להיות בסקאלת מחירים אטרקטיבית, להוכיח ROI גבוה, כך שניתן יהיה להצדיק את ההשקעה בפני מקבלי ההחלטות. זה נכון במיוחד בימי קורונה, כשכול הוצאה תקציבית נסרקת בקפדנות, ומקבלי ההחלטות זהירים במיוחד בבואם לאשר הוצאות.
פתרון כזה לניהול של תשתיות ה-IT הארגוניות מציעה חברת SolarWinds, המיוצגת בישראל על ידי חברת פרולוג'יק (Prologic). הפתרון של SolarWinds כולל פלטפורמה לניהול תשתיות מקצה לקצה, ששמה דגש על פתרון טכנולוגי מתקדם, פשטות תפעולית, ומחיר אטרקטיבי. הפתרון אף זכה להכרה על ידי חברת המחקר IDC כפתרון מספר המוביל את נתח השוק של תוכנות ניהול הרשת הארגונית למחצית הראשונה של 2020. הוא הוטמע בלמעלה מ-320 אלף ארגונים מסביב לעולם, כולל 449 מתוך 500 החברות במדד Fortune 500. בישראל הקימה פרולוג'יק רשת של אינטגרטורים המתמחה בהטמעה ותחזוקה של הפתרון, כולל מרכזי ידע ייעודיים של אנשי מקצוע מוסמכים.
לסיכום, בבואך לבחון פתרון לניהול וניטור של תשתיות המחשוב בארגון, קח בחשבון את 5 כללי האצבע שפירטנו במאמר זה, וזכור ש-SolarWinds הינה ספקית של פלטפורמה מובילה העונה על חמש הדרישות המרכזיות של מנהלי התשתיות – בעולם וגם בארץ.