תחום ניהול תחנות הקצה הארגוניות צפוי לגדול בשיעור של למעלה מ-30% מדי שנה בעשור הקרוב * ליאור לוי, מנכ"ל פרולוג'יק, מפיצת Ivanti בישראל: "בעידן בו התחרות על העובדים היא גבוהה מתמיד, חשוב לארגונים לתמוך בדרישות העובדים לעבודה מהבית ובמגוון מכשירים, כולל אישיים-פרטיים" * לקראת אירוע וירטואלי של החברות פרולוג'יק ו-Ivanti, שיתקיים ב-24 לחודש ויעסוק באתגרי ניהול תחנות הקצה במגזר הארגוני
אחד התחומים שעלה וצמח בשנתיים מאז נכנסה לחיינו הקורונה בעולמות תשתיות המחשוב הוא התחום של ניהול אחוד לתחנות הקצה הארגוניות - תחום הקרוי באנגלית Unified Endpoint Management Software – ר"ת UEM. כיום כבר ברור שסגנון העבודה ההיברידי, שיצר שילוב של עבודה מהמשרד ומהבית, יישאר עימנו גם בעידן הפוסט קורונה. לכך יש להוסיף את ההתגברות של טרנד ה-BYOD במסגרתו עובדים משלבים בסביבת העבודה הארגונית מכשירים שבבעלותם. שני טרנדים אלו יצרו צורך בקרב ארגונים לניהול הדוק יותר מבעבר של תחנות הקצה הארגוניות.
זו הסיבה לגידול המהיר הצפוי של תחום זה, כך עולה מדו"ח של חברת המחקר Allied Market Research, המעריכה כי את היקף תחום ה-UEM העולמי בשנת 2020 על כ-3.39 מיליארד דולרים, וצפי לגידול בשנת 2030 ל-53.65 מיליארד דולרים. מדובר על גידול אקספוננציאלי בשיעור 31.7 אחוזים מדי שנה במהלך העשור הנוכחי.
בתחום הזה יעסוק וובינר של החברות פרולוג'יק (Prologic) – Ivanti, שיתקיים וירטואלית ביום שלישי 24.5 בשעה 11:00, ואשר יעסוק באתגרי ניהול תחנות הקצה של המגזר הארגוני, ובפתרונות אותם מציעה סוויטת הניהול ואבטחת המידע של תחנות הקצה Ivanti Endpoint Manager (ר"ת EPM).
ליאור לוי, מנכ"ל ומייסד פרולוג'יק, מפיצת Ivanti בישראל, מהם האתגרים עימם מתמודדים ארגונים בתחום ניהול ואבטחת תחנות הקצה?
הדרישה של העובדים היא לעבוד מכול מקום, עם כול מכשיר, בין אם סופק על ידי הארגון או פרטי. בעידן בו התחרות על העובדים היא גבוהה מתמיד, חשוב לארגונים לייצר גמישות מירבית, ולהיות מסוגלים לתמוך בדרישות העובדים. מאידך, הארגון נדרש גם להתמודד עם אתגרים גדולים בכול הנוגע לאבטחת כול אותן תחנות קצה, ניהול מיטבי שלהן, ולספק תמונת מצב מלאה ובזמן אמת של הארגון בתחום.
כיצד הפתרון Ivanti Endpoint Manager מסייע לארגונים להתמודד עם האתגרים הללו?
מדובר על פתרון מהמובילים בתעשייה, מערכת אחת אחודה, עם דשבורד אחד, שמאפשר לנהל את כול תחנות הקצה מבוססות ה-client בארגון, כאלו המריצות מגוון רחב של מערכות הפעלה – Windows, macOS, Chrome OS, Linux, ועד מערכת ההפעלה Rapberry Pi OS לעולמות ה-IoT.
למעשה, זו מערכת אחת שמכילה מגוון רחב של פונקציונאליות, כולל: אוטומציה של תהליכי Provisioning, יכולות השתלטות מרחוק לפתרון בעיות בתחנת קצה, איתור מהיר של כלל תחנות הקצה ברשת הארגונית, יכולת הפצת אפליקציות ותיקוני תוכנה (Patch) למערכות הקצה, פריסת תוכנות בארגון, ועוד.
עוד יתרון של פתרון Ivanti Endpoint Manager Ivanti נוגע ביכולת של הפלטפורמה לבצע ניהול של סביבות הרשת הארגונית בסביבות סגורות לרשת האינטרנט העולמית ומסווגות. מדובר על יתרון ברור הנוגע בסביבות צבאיות, ארגוני ביטחון, ותעשיות ביטחוניות – אך גם ארגונים אזרחיים רגישים נוספים שקיימות בהם סביבות סגורות לאינטרנט העולמי.
באירוע הוירטואלי ישתתפו – ליאור לוי, מנכ"ל ומייסד פרולוג'יק, מפיצת Ivanti בישראל; לירון פרבר, CTO פרולוג'יק – שתציג לייב-דמו של פתרון Ivanti Endpoint Manager; וסיפור של לקוח בטחוני - משרד ראש הממשלה.